min designproces

En plan giver plads til kreativiteten

 

Til design af visuel identitet vil det være den her proces du bliver taget igennem, ført med en kompetent hånd. Processen hjælper til at dit logo og dit visuelle udtryk bliver et du er stolt af og som taler til din kunde. Hvis du har et behov for et hurtigere forløb, kan jeg også sagtens arbejde med kortere deadlines.

 

1. PROJEKTPLAN med DEADLINES

Til en start aftaler vi en deadline og jeg laver en projektplan.

Den er god at have som road map undervejs til at planlægge efter. Så ved begge parter hvornår hvad skal gøres.

Forløbet for visuel identitet tager ofte i omegnen af en måned. Den er afhængig af hvor meget tid hvert step i processen tager, og er med en vis “elastik”, hvis der er brug for mindre eller mere tid undervejs.

Jeg sender en faktura på a conto betaling, inden vi går igang med alt det sjove. Så er vi begge sikre på at være helt seriøse omkring samarbejdet.

2. INPUT TIL BRAND IDENTITET SKEMA + PINTEREST BOARD + DESIGN OPSTARTSMØDE

Det er vigtigt at det ikke bare er pæn grafik jeg designer. Jeg skal forstå hvor kunden ønsker at bevæge sig hen med en skarp profil, og bl.a. hvad missionen og målet er, for at hjælpe til at opnå netop det.

Det sker med input til brand identitet skemaet.


Jeg bruger også dit bud på en visuel retning. Ved at se dine design præferencer, finder jeg et mønster og nogle fællestræk, jeg designer ud fra. Stadig som eksperten, men med en form for visuel guide til en start.

Ved et opstartsmøde kan vi evt. vende de overordnede tanker bag valg af visuel input.

3. MOODBOARD

Til en start udvikler jeg et moodboard med logo inspiration, eksempler på farver, forslag til fonts, grundformer til logoet, stemninger, teksturer, m.m. Dette præsenterer jeg for kunden og vi ping-pong’er omkring det.

4. LOGODESIGN

Når moodboardet er klar, går det rigtig sjove igang: jeg begynder at udvikle og designe logo idéer.

Logo designet sker ofte i en parallel proces med udvikling af brand boardet.

5. BRAND BOARD DESIGN

I udvikling af logo design, er der nogle egenskaber som er vigtige at tage højde for. Det er bl.a. om logoet fungerer i helt lille og meget stor størrelse, på mørk baggrund, m.m.

Ved at arbejde med brand boardet i sammenhæng med logo designet, er det en måde at tage højde for dette. Plus at jeg ser helheden sat sammen i et effektivt overblik.

6. PRÆSENTATION AF LOGO IDEER + BRAND BOARD

På et online møde præsenterer jeg logo forslagene enkeltvis og derudover brand boardet som en overordnet linje med forklaring omkring design valg, m.m.

I mødet vil der være en god dialog omkring min anbefaling og kundens tanker og ønsker.

7. “JA!” ELLER PLADS TIL AT TÆNKE

Der er mange overvejelser i at vælge et logo. Når det er en af de der “Ja! Det skal være det her”, og det sker også tit, er det ligetil. Derfor giver jeg mulighed for lidt tænketid omkring de designs jeg har lavet, så vi snakkes ved et par dage efter.

Herefter er der korrektur runder for det design kunden vælger at gå videre med, hvor vi justerer og finpudser designet.

8. OVERLEVERING + SPØRGESESSION

Når vi er på plads med designet kunden har valgt, overleveres alle de relevante filer – lige klar til at bruge.

Hvis du har spørgsmål, vender vi dem og det er altid tilladt at spørge mig til råds om brugen af filerne senere.

Til slut beder jeg om lidt skriftlig feedback til processen – i en slags lille evaluering – som jeg vil sætte stor pris på at få svar på, men det er selvfølgelig op til dig.

…og så er det ellers ud over stepperne med en lækker ny visuel identitet!

Tilbage til services

Mit mål

Vil du ud i verden med dit firmas design?

Lyder min designproces lige som det rette for dit firma? Tag fat i mig og lad os se på hvad jeg kan gøre, for dig og dit firmas design.

Kontakt

4 + 7 =

GRAFIKONFETTI
CVR-nr. DK39022605

Tlf. 2614 7524・ tc@graphiconfetti.dk
Fjeldstedvej 50・ 2650 Hvidovre