Den store design opgradering

Design

Rebrand

Er tiden løbet fra jeres design og har I brug for et tidssvarende design, der matcher jeres mål og visioner for virksomheden? Så lad os tage en snak om hvordan vi kan rebrande jeres design.

Kan du genkende det her..?

Hvis du er selvstændig og står med det hele selv, har du muligvis udfordringer med…

^

Forældet design i dit salg og markedsføring

Du er klar over at designet du har og bruger, ikke er tidssvarende og egnet til de kunder, du gerne vil have flere af.

^

Manglende ressourcer til opgradering

Du ved at dit design er off, men har ikke ressourcer eller evner, til at optimere og opgradere det.

^

Ikke tid nok i døgnet til at nå alt det du gerne vil

Du har tusind ting at gøre, så at lave design finpudsning og finesse, er ikke første prioritet på din to-do-liste.

^

Design som ikke passer til firmaets vision

Du er på vej til next level i dit firma, og vil gerne have løftet dit design, til at stemme overens med der, hvor du er på vej hen.

Hvis du er marketing- eller kommunikations-ansvarlig i en mindre virksomhed, har du måske…

^

Svært ved at stå på mål for jeres design

Ikke at have et design, som repræsenterer firmaet på bedste vis og I har lyst til at positionere jer med, gør jer demotiverede og måske endda lidt pinlige over det.

^

tunge arbejdsgange fra idé til eksekvering

Processen fra den gode idé til at I kan arbejde med den ude i markedet, er tung fordi jeres interne værktøjer til at udvikle salgs- og markedsføringsmateriale, er rodet og besværlig.

^

Henvendelser fra de "forkerte" kunder

Det kan hurtigt blive en stor udgift, at bruge tid på de kunder, som ikke er i jeres målgruppe og som jeres produkter bringer stor værdi.

Jeg hjælper både…

Dig, der er selvstændig og står med det hele selv, og ønsker:

    • Synlighed
    • Tidssvarende design
    • At tiltrække de rigtige kunder
    • At have et design, der skiller sig ud og som du har lyst til at vise frem.

Og jeg også arbejder også med dig, der er ansat eller partner i en mindre virksomhed, og har brug for det her:

 

    • At have et design, som er nemt og ligetil at bruge, og samtidig repræsenterer firmaet på bedste vis
    • At jeres design er det tydelige løft, som sælger til de rigtige kunder

Har du et projekt, som vi skal tage snak om?

Design Rebrand

giver dig…

Design Rebrand er for virksomheden, der er på vej til next level, og har et brand design, som ikke længere kommunikerer de rette værdier og visioner.

Med Design Rebrand kommer…

Et professionelt brand design til virksomheden

Kan du se for dig, hvordan virksomhedens design binder alting sammen visuelt, og bliver den troværdige, synlige, genkendelige helhed du drømmer om? Det skaber resultatet af Design Rebrand for jer.

Samarbejde med en grafisk designer med erfaring, i både at designe og at eksekvere på et brand design

Med erfaring i både at designe og hvordan man efterfølgende arbejder videre med et brand design, og de hensyn og overvejelser der kan følge med, vil sparring og rådgivning være en del af værdien i Design Rebrand.

Fornyet mod og selvtillid til at bringe virksomhedens unikke værdi ud i verden

Når virksomheden har professionelt design og en veludviklet visuel identitet, stimulerer det lysten til at ville bringe virksomhedens unikke værdi og ydelse ud i markedet, og formidle det til målgruppen. Med Design Rebrand vil I få netop det, og blive klædt på med mere mod og selvtillid.

En gennemarbejdet pakke med alle de rette elementer, til at kommunikere jeres brand værdier

Med Design Rebrand kommer en samlet pakke med alle design elementer, plus en design guide, hvor alle elementer er samlet. Det giver overblik og er et stærkt væktøj til det videre arbejde med brand designet.

Værdifuldt langsigtet afkast fra investeringen

Med Design Rebrand får virksomheden en veldesignet visuel identitet, der vil øge virksomhedens troværdighed. Hvis designet repræsenterer virksomheden effektivt, vil det tiltrække de relevante og eftersøgte kunder.

Når du har din færdige
Design Rebrand

+ Er virksomhedens brand egenskaber og design tydeligt og klar til at implementere

I Design Rebrand bliver det helt tydeligt hvad virksomhedens brand egenskaber er, hvordan designet ser ud og hvordan du fremadrettet arbejder med det.

+ Har virksomheden en gennemarbejdet visuel strategi, at basere videre beslutninger på

Med den afklaring og definition af strategi og design for virksomheden, som kommer fra Design Rebrand processen, vil I undgå spontane design idéer og at komme ud i forskellige afkroge, som ikke underbygger jeres strategi.

+ vil virksomheden have et troværdigt og genkendeligt visuelt univers

Fra Design Rebrand får virksomheden et tydeligt visuelt univers, som vil skabe synlighed, troværdighed og genkendelighed i den ønskede målgruppe.

Inkluderet i Design Rebrand er…

Processen i Design Rebrand bringer unikke opdagelser og værdifuld læring, som giver afklaring og tydelighed i, hvad din virksomheds brand står for og hvordan det ser ud. Det vil blive en “go-to”-guide, som du kan finde vejledning i og dermed spare tid, i overvejelser omkring designet.

Design Rebrand inkluderer:

^

Strategi session / afklaring og ambitioner

Afklaring af kerneværdier, kundetype, vision, og unikke brand egenskaber, som vi afdækker i dialog om jeres brand og hvad ambitionerne er for virksomheden.

^

Mood board / den visuelle stemning

Et værktøj til at visualisere den stemning og fornemmelse, virksomhedens brand skal have. Mood boardet danner base for udvikling af brand designet undervejs i forløbet.

Heri vil være eksempler på den retning jeres brand går, i forhold til brand fotos og lignende.

^

Logo / specialdesignet til diverse formål

Logoet til din virksomhed er det vigtigste brand element. Baseret på brand identitet skema og vores strategi session, udvikles et unikt design, som signalerer og repræsenterer din virksomhed.

En del af designudviklingen af din virksomheds logo, er at sikre det kan bruges til flere forskellige formål, som fx på hjemmeside, sociale medie profiler, i store og små størrelser, m.m.

^

Logo / filformater

Logo designet og dets variationer leveres i de rette filformater, til forskellige formål.

Vejledning til hvilke der bruges hvor og til hvad, er inkluderet.

^

Skrifttype / den unikke type til jeres brand

Skrifttypen som er en del af din virksomheds visuelle identitet, grundigt udvalgt og balanceret til brand designet. Det inkluderer 2 skrifttyper til brand designet – en til overskrifter og stor tekst, og en til brødtekst, og lignende.

At de to skrittyper er et designmæssigt match og læsbarhed er vigtigt.

^

Farvepalette / jeres unikke brand farver

Baseret på farvepsykologi og afklaringen om jeres brand i vores indledende strategi session, findes den unikke kombination af farver, som vil signalere din virksomheds brand egenskaber.

^

Grafik & ikoner / ekstra grafiske elementer

I kommunikation bruger vi i højere grad grafiske elementer i stedet for tekst. Særligt i det digitale univers, kan ikoner eller andet type grafisk element.

Med disse supporterende grafikker kan virksomhedens brand blive mere synlige og tydelige i designet.

^

Mockups / eksempler på brug af designet

Det er godt at have vejledning med eksempler på, hvordan jeres virksomheds nye brand design kan benyttes, både til intern brug og samarbejdspartnere.

^

brand manual / Samlet overblik af design

I brand manualen samles et overblik, med essensen af jeres nye design og guider jer i det kommende arbejde med designet. Brand manualen opsummerer den visuelle strategi, og vejleder til brug af virksomhedens nye design.

Ydermere er et brand board et simpelt og håndgribeligt værktøj at dele med samarbejdspartnere, og sikre at jeres brand design er nemt at efterleve.

Vil du have unikt brand design til din virksomhed?

Hej, mit navn er

Tina Bella

I mine over 20 år som faglært grafiker har jeg arbejdet i marketing-afdelinger og på reklamebureau. Her har jeg arbejdet med udvikling af brands, og at designe ud fra design guidelines og forstå essensen af et brand.

Med min baggrund er jeg toptrænet i at se, forstå og designe med dele i et brands design. Det skarpe øje bruger jeg i arbejdet med dig og din virksomhed, til at løfte og booste effekten ved et godt design.

Da jeg startede Grafikonfetti i 2017, var det med ønsket om fortsat at arbejde med brand design, både at optimere eksisterende og designe visuelle identiteter med logo, farver, fonts, m.m. fra bunden.

Det har jeg haft fornøjelsen af mange gange efterhånden, og har en særlig passion for det.

Disse brands har jeg designet til…

Nordicals ∙ Senses ∙ Simatek ∙ IT-Branchen ∙ KMD ∙ Zleep Hotels ∙ Freeliving ∙ Fora ∙ GoodTalks ∙ GreenSpeak ∙ Jakob’s Sauces ∙ Fiskars ∙ Royal Copenhagen ∙ Iittala ∙ Fiskars ∙ Jägermeister ∙ Cointreau ∙ Campari ∙ Aperol ∙ Linie Aquavit ∙ Rose’s Cordial Mixer ∙ Tullamore D.E.W. ∙ Hendrick’s Gin ∙ GOSH Cosmetics ∙ Geberit ∙ Dong Energy ∙ Neutral ∙ Grundfos ∙ Arla Foods ∙ Beierholm ∙ HOME ∙ Lauritz Knudsen ∙ Montana ∙ PFA Pension ∙ Solar ∙ Telmore ∙ Knorr ∙ Thai Airways ∙ EDC Mæglerne ∙ United International Pictures ∙ med flere…

Mine kunder siger…

“Grafikonfetti har været min samarbejdspartner i forbindelse med udvikling af visuel brandidentitet, logo og website til Aarestrup Executive.
Tina er en fremragende grafisk designer, og hun har styret forløbet med godt overblik, et professionelt individuelt touch og stilsikker eksekvering. Hertil kommer, at hun er utrolig passioneret omkring netop din virksomhed, så jeg har følt mig som den vigtigste kunde i verden.
Jeg havde meget høje forventninger, og de er mere end indfriet. Med Grafikonfetti og Tina får du en professionel og passioneret sparringspartner, og jeg kan kun give mine allerbedste anbefalinger. Det har været individuelt, personligt og effektivt.”
Pia Aarestrup

CEO, Aarestrup Executive

“Tina har lavet det flotteste visuelle design til mig. Jeg havde kun lige taget det første spadestik til min kommende virksomhed, da jeg kontaktede Tina, men Tina var rigtig dygtig og professionel til at fange mine ønsker. Og visuelt har Tina formået at skabe et design, der på fineste vis, viser det jeg og min virksomhed står for.”
Louise Dreibøl

Ejer og madmentor, www.madmentorlouise.dk

“Dejligt når det lykkes at få kvalitet af produkter til at matche med flot og indbydende design. Vi glæder os til at fortsætte samarbejdet på de næste. Og vi takker for det gode samarbejde og det flotte resultat. Heldigvis er vi kun lige begyndt, for vi har meget mere der skal laves.
Mette & Jakob Christiansen

Ejere af JAKOB’S SAUCES

“Tina Christoffersen fra Grafikonfetti er et meget professionelt menneske at arbejde sammen med. Hun sprudler af kreativitet og energi. Vi har fået et rigtig godt resultat ud af vores samarbejde, hvor Tina meget hurtigt forstod konceptet, og vi endte med præcis det udtryk, vi drømte om. Tina forstod at afdække vores behov og fandt lige det ”unikke udtryk”, vi søgte, men ikke vidste hvad var. Vi er meget stolte over vores app, som nu fremstår helstøbt i sit udtryk med de flotte fliser, der passer helt perfekt med Jankvist-logoet.”
Susan Jankvist

Ejer & direktør, Jankvist & Co

“Jeg er blæst bagover, af hvad det er Tina hun kan. Jeg mødte hende nogle gange, sendte nogle få stikord om et logo og T-shirt-design, og jeg blev virkelig overrasket over, hvor godt hun læste mig. Jeg vidste ikke engang, at det var det jeg ville have. Jeg havde slet ikke forestillet mig, at det var det jeg skulle have, men det var det. Det er lige præcis det Tina kan. Hun kan læse dig, hun er sindsyg dygtig til at komme med bud på dine flyvske tanker og få samlet det i det, det handler om -nemlig det grafiske udtryk. Jeg vil til enhver tid anbefale Tina. Ud over hun er vildt dygtig, er hun også sød og et dejligt menneske.”
Mille Bruun Sjøgren

Voiceover, podcaster og foredragsholder der gør dig remote, Founder of Freeliving.dk & millespeak.dk

“Samarbejdet med Tina har været godt og jeg har følt mig hjulpet hele vejen. Hendes input til tekst, farver og billeder er sammensat ud fra et perspektiv, der både omfavner mig som kunde, og den målgruppe jeg vil ud til. Dejligt med sparring fra Tina, særdeles når jeg har følt mig blind på opgaven. Vil helt klart række ud til Tina igen, når mit behov opstår.”
Majbritt Lorentzen

Ejer, Frisør Team Leonardo / Majbrittlorentzen.dk

Processen

Disse steps tager vi sammen i

Design Rebrand

INDLEDENDE SAMTALE

Til en start i et forløb, tager vi en snak om, hvor virksomheden er nu, hvad I ønsker min hjælp til og om Design Rebrand er det rette for jer.

BRAND STRATEGI SESSION

Vi starter med en afklarende brand strategi session, hvor vi bl.a. taler om unikke egenskaber, og mål og ambitioner for virksomheden.

UDVIKLING & DESIGN

Baseret på opdagelserne til brand strategi sessionen, udvikles et moodboard, og herefter præsenteres et oplæg med jeres brand design.

FINESSER & AFLEVERING

Ud fra jeres feedback og dialogen mellem os, arbejder vi med de sidste finesser, og til slut overleveres jeres samlede Design Rebrand pakke.

Investeringen i Design Rebrand

TIDSHORISONT: 4-6 uger+

PRIS: kr. 19.995,- + moms

(Mulighed for betaling over 2 rater)

Tilkøb: se herunder

Inkluderet i Design Rebrand:

  • Strategisession med sparring, research og afklaring om din virksomhed, konkurrenter og ønsker for brand designet
  • Moodboard til visualisering af virksomhedens brand, og som gør brand essensen visuelt tydeligere.
  • Idéudvikling og design af 3 forskellige forslag, til hvordan din virksomheds brand design kan se ud. Et vælges ud, videreudvikles og finpudses.
  • Op til 3 korrekturrunder ud fra designoplægget
  • Specialdesignet logo, klar til bruge i EPS, PDF, SVG, PNG, JPG-filformater og til forskellige formål.
  • Skrifttyper der tydeligt understøtter og udtrykker virksomhedens brand.
  • Farvepaletten til virksomhedens unikke brand egenskaber.
  • Grafik og ikoner til brug som visuelle elementer, fx på hjemmeside, m.m.
  • Mock-ups med eksempler på hvordan brand designet skal benyttes.
  • Brand manual med et samlet overblik over alle virksomhedens brand design dele, som gør det nemt at arbejde videre med.
  • EKSTRA: mulighed for 1:1 overleveringsession, som gør din virksomhed klar til at tage det nye brand design i brug

Design Rebrand tilkøb

Dette er et udsnit af de yderligere design elementer, som typisk tilkøbes. Der er mulighed for andre tilkøb. Ved større pakker gives rabat på pakkeprisen.

Vi starter altid med en snak enten på telefon eller online.

Ofte stillede spørgsmål

Er der mulighed for at betale i rater?

Ja, det kan du tro. Betalingen kan fordeles ud på 2 eller 3 rater, og vi kan aftale nærmere til vores afklarende samtale.

Hvad forventer du fra mig og min virksomhed, hvis vi går igang med en Design Rebrand?

Som udgangspunkt sørger jeg for at fortælle om processen, når vi starter en Design Rebrand. Og så gør jeg opmærksom på det jeg skal bruge undervejs.

For din virksomheds part forventer jeg at der er gjort nogle tanker, og måske endda ligge en form for strategi skitse klar, som vi kan bygge designet på. Hvis der ikke er det, er det også okay, og så er det bare vigtigt med en villighed til at gøre end indsats for at få svarene, og et positivt mindset. Så skal jeg nok gøre resten 🙂

Laver du grafisk arbejde eller andet i relation til Design Rebrand?

I Grafikonfetti er en bred erfaring, men jeg har valgt at specialisere mig i brand design og visuel identitet. Visse opgaver påtager jeg mig stadig, og andre gange samarbejder jeg med en af mine faste grafiker kollegaer.

Jeg har en hold af samarbejdspartnere, som bl.a. inkluderer: grafiker, webdesigner, tekstforfatter, SoMe specialist, fotograf, marketingkonsulent, m.m.

Skal jeg have grafisk viden eller evner, for at bruge design elementerne du leverer?

Det er godt at have en vis forståelse for fx. hvilke filformater man bruger til hvad, men ellers er jeg altid klar til at hjælpe. Ligeledes hvis der er yderligere I får brug for, hjælper jeg selvfølgelig gerne.

Ved større opgaver, vil det typisk være på klippekort basis. Tag endelig fat i mig, hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Overvejer du at få lavet en rebrand af din virksomheds design?

Det starter altid med at vi tager en snak på telefon, for at finde ud af hvad du og din virksomhed har brug for, og hvordan et samarbejde kunne se ud.