Vil du også gerne undgå at blive overset?
Her er min 8 punkt tjekliste med HVAD du kan gøre for at din virksomheds budskab bliver stærkere og mere synligt, med effektivt brand design.
Måske er du en af dem, der så værdien og mulighederne, og samtidig tænkte: “Okay, det lyder interessant – og HVORDAN gør jeg det så..?”
Derfor vil jeg dele nogle tips til HVORDAN du griber det an, ud fra de 8 punkter til HVAD i tjeklisten. De forkortede punkter får du her – den uddybede er i karussellen herunder:
1. Fremhæv din virksomheds brand identitet
Gennemgå de primære salgs- og markedsføringsværktøjer i din virksomhed.
2. Differentiér din virksomhed
Undersøg markedet og virksomhedens nærmeste konkurrenter, for at afdække om der er nogle gentagne egenskaber i måden de markedsfører sig, og deres brand design.
3. Gør det visuelt tiltalende
Indarbejd de basale virkemidler inden for brand design og grafisk design. De kan bruges i alle aspekter af din virksomheds brand design, herunder salgs- og markedsføringsmaterialer.
4. Styrk din virksomheds kerneværdier
Brug fx virksomhedens brand farver, skrifttype(r), billeder,
mm. til at fremhæve værdier og budskaber.
5. Skab en følelsesmæssig forbindelse
Se på om der er værdier og en personlighed, som er tydelig og relaterbar, i det din virksomhed markedsfører sig med.
6. Vær tydeligere på skrift
Stil krav til kvaliteten af din virksomheds skrevne kommunikation, og vær bevidst om at den ”brand stemme”, der tales med, er lige så vigtig som de øvrige brand parametre.
7. Få delt din virksomheds budskab oftere
Tag aktiv stilling til om deling på sociale medier og andre platforme, er en vigtig del af virksomhedens markedsføring.
8. Sæt din virksomheds budskab fast i hukommelsen
Prioritér en stærk brand design taktik, som giver en langtidsholdbar genkendelse, særligt hos virksomhedens målgruppe.
Stærkt brand design er altid vigtigt – særligt til virksomheden med store ambitioner!
—
Er der et eller flere af punkterne her, du allerede gør brug af i din virksomhed?
Jeg vil elske at høre om udfordringer du oplever, i forhold til din virksomheds brand design.
—
Du er altid velkommen til at kontakte mig, med dine brand design spørgsmål, eller hvis der er andet jeg kan hjælpe med.
Mere fra bloggen
Har du et projekt du søger hjælp til?
Det starter altid med at vi tager en snak på telefon, for at finde ud af hvor I er henne i jeres proces, hvad I konkret har brug og om hvordan et samarbejde kunne se ud.